HTML

Receptjeim

Az én receptgyűjteményem. Ha nincs ötletem, mit főzzek a családnak, csak bekukkantok majd ide, és válogatok. Ha valami egyszerűen elkészíthető és finom ételre vágysz, tedd ezt Te is!

Címkék

Rovatok

Archívum

Paradicsomleves

2008.06.11. 20:28 konyhatunder

  1. Fogsz egy lábast, nem kell túl nagy,és az aljára kevés olajat öntesz, megforrósítod, majd rádobsz 1 evőkanál (teljes kiőrlésű) lisztet. Világos rántást készítesz, azaz csak rövid ideig pirítod a lisztet. Bár a teljes kiőrlésű lisztnél az sem világos...

  2. Leveszem a tűzhelyről, hagyom kihűlni, majd 1 liter dobozos paradicsomlével folyamatos kevergetés mellett felöntöm, hozzáadok 1 dl vizet, fél teáskanál sót, nem túl sok őrölt borsot, 2-3 evőkanál cukrot (ízlés szerint) és 1 kis fej megtisztított hagymát egészben.

    A cukrot mézzel is helyettesítheted.

    Felforralod, gyakori kevergetés mellett, és pár percig hagyod forrni. Maga a leves ezennel kész is.

  3. Miközben fő a paradicsomleves, elkészítheted a levesbetétet. Én vagy cérnametéltet főzök bele, vagy daragaluskát.

    Daragaluska készítése: Verj fel 1 tojást egy kis tálkában, adj hozzá pici sót, őrölt borsot, pár csepp olajat. Keverj bele 3 púpozott teáskanál búzadarát, és annyi lisztet, hogy megfelelő sűrűségű legyen a massza. Én 2-3 teáskanállal szoktam. Felteszek vizet sóval, pici olajjal forrni, majd teáskanállal szaggatok belea galuskákat, és jó 10 percig főzöm. Leszűröm, és már megy is a levesbe.

    Megjegyzem, hogy a levesbetéteket én külön lábasban szoktam kifőzni, nem a levesben. Amikor ugyanis a levesben főztem, bizonyos mennyiségű lé mindig elpárolgott, valamint figyelni kellett, hogy mennyivel előbb szaggassam bele a levesbetétet. Macerás volt.

Szólj hozzá!

Címkék: leves

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeim.blog.hu/api/trackback/id/tr49515336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása