HTML

Receptjeim

Az én receptgyűjteményem. Ha nincs ötletem, mit főzzek a családnak, csak bekukkantok majd ide, és válogatok. Ha valami egyszerűen elkészíthető és finom ételre vágysz, tedd ezt Te is!

Címkék

Rovatok

Archívum

Az örök kedvenc: a pizza

2008.06.11. 15:07 konyhatunder

Jó pár éve rábukkantam egy nagyszerű könyvre, Frances Mayes Napsütötte Toszkána című regényére. Az amerikai írónő megmutatja nekünk benne, hogyan teremtettek otthont Olaszországban. A könyv útleírás, társadalomrajz, és itt jön számunkra most a lényeg: szakácskönyv is egyben.

Íme a pizzatészta receptem, melynek alapját Frances Mayes pizzatésztájának hozzávalói képezik.

  1. Szükséged van egy 2,5 dl-es bögrére, nem túl meleg tejjel negyedéig megtöltve. Ebbe morzsolsz bele 2,5-3 dkg élesztőt, ami 10 perc alatt fel is fog oldódni.
  2. 3 és fél bögre lisztet összekeversz 1/2 teáskanál sóval, 1 teáskanál cukorral, tetszőleges mennyiségű - ahogy mondani szokták, ízlés szerinti - pizzafűszerrel, 3 evőkanál olivaolajjal és 1 csésze hidegvízzel. Majd beledolgozod a megkelt élesztőt.

    Én mindezt konyhagéppel csinálom, de akinek van türelme, vagy nincs konyhagépe, csinálhatja kézzel is :-).

  3. Fogsz egy kelesztőtálat, kivajazod, lisztezed, beleteszed a tésztát. 30 percig keleszted, amíg kb a tészta a duplájára nő.

  4. Amíg kel a tészta, elkészíted a feltéthez valókat. Ezt nem részletezem, mindenkinek megvan a maga kedvence. Ami nálunk bevált, az a Hawaii (sonka, ananász, sajt), bármilyen felvágott, virsli+sajt, bolognai, sőt a resztelt májas feltét is sajttal megszórva, de még folytathatnám a sort...

    Paradicsomos szószt készítek nagyon egyszerűen: fogom a konyhai aprítógépemet, beleteszek felszelve 2 nagy hámozott paradicsomot, és 1 nagy gerezd fokhagymát, továbbá ízlés szerint sót, pizzafűszert, kevés cukrot, őrölt borsot, olivaolajat. Majd beindítom a gépet. Természetesen ez mixerrel is működik.

    Sajt elmaradhatatlan, legjobban a mozzarellát szeretem. Vékonyra felszelem, úgy teszem a pizzára.

    Nem maradhat ki lassan 3 éves fiam kedvence sem, a "bodó", azaz az olivabogyó :-).

  5. Ha megkelt a tészta, gyúródeszkán kinyújtod, beteszed a tepsibe, vagy a pizzasütő formádba, és pár percig elősütöd a sütőben. Kiveszed, rápakolod a feltétet, visszateszed, majd 225-250 fokon készre sütöd.

    Nekem a fenti adagból 4 db 30 cm átmérőjű vékonyabb tésztájú pizza készül el.
Tipp:

Ha teljes kiőrlésű lisztet használsz finomliszt helyett, valamint gyümölcscukrot kristálycukor helyett, úgy sokkal egészségesebb. Természetesen én így is kipróbáltam, szerintem finom. De csináltam már fele teljes kiőrlésű és fele finomliszttel is.

Ha nincs otthon Pizzafűszered, a szárított oregánó és bazsalikom is megfelelő.

Szólj hozzá!

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeim.blog.hu/api/trackback/id/tr71514840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása